Cinta

"CINTA yang dibina bukan cinta kosong tapi cinta yang punya pengertian
cinta yang luhur dan hanya dapat dirasakan dengan JIWA yang bersih
yang SENTIASA MENCARI..... ALLAH"

Tuesday 3 May 2011

Hatiku berkata....

Assalamualaikum WBT

Banyak lagi yang saya ingin pelajari, “ana adalah insan biasa yang sering melakukan kesilapan, tapi itu bukan alasan untuk ana berubah demi kebaikan”.  Sebenarnya banyak kekurangan saya, saya ingin menjadi seorang yang positif, saya ingin mempelajari dan memperbaiki diri dan fikiran saya.  Banyak kelemahan saya sebenarnya, sehingga kadang kala saya ingin saja berputus asa dari semuanya.  Astagrafirullahalazim… Kadang-kadang saya menangis kerana tidak dapat melakukan yang terbaik untuk semua.  Namun!!! Saya tidak akan pernah putus asa untuk perbaiki diri saya. Justeru itu, sentiasalah beristiqamah diriku!!!! Saya yakin boleh!!! Dengan izin MU, Ya Rabbi…insyAllah, mudah-mudahan.  Amin….

Saya amat terluka dengan pengalaman lalu, kisah lalu yang sangat menyakitkan saya.  Justeru itu, saya ingin perbaiki diri saya, saya banyak khilaf dan saya minta maaf semua.

Renungan untuk diriku dan dirimu,
Ini adalah dari kitab Allah,
Semoga engkau mengerti saudara,

“tatkala Allah memilihmu untuk menyedari hakikat perhubungan antara lelaki dan wanita,

ALLAH MEMILIHMU!!!!

JANGAN pernah sia-siakan KASIH SAYANG Allah ini.

Surah As Syams : 8 – 10

Maka ALLAH mengilhamkan kepada jiwa itu (jalan) kefasikan dan ketakwaannya.
Sesungguhnya BERUNTUNGLAH orang yang mensucikan jiwa itu, dan sesungguhnya MERUGILAH orang yang mengotorinya.”

Wallahualam. Hanya Allah sahaja yang tahu.


No comments:

Post a Comment