Cinta

"CINTA yang dibina bukan cinta kosong tapi cinta yang punya pengertian
cinta yang luhur dan hanya dapat dirasakan dengan JIWA yang bersih
yang SENTIASA MENCARI..... ALLAH"

Tuesday 18 April 2017

Kerna akhirnya kita punya Allah!

Assalamualaikum semua!

Rasanya lama sudah tak berkarya curhat jiwa. Sesuatu yang positif untuk pengisian hati.

Kesibukkan kerja, tugas harian isteri dirumah, as a partime business women. wow life is so challenging!

Sebagai seorang yang bekerjaya itu, ya, memang sibuk, tak pernah habis, tapi lagi tambah penat..bila mengandung dan travel with train and walking. Allahu...bagaimana hati ini bisa istiqomah dalam semua itu? Yang Maha Kuasa, bantulah hamba Mu dalam mencari rezeki yang halal. Tetapkanlah istiqomah dan sentiasa hati ini positif demi mencari redha Mu Allah.

As a wife, sangat mencabar! Dalam masa yang sama, kerja pulak! SubhanAllah. Betapa perlu kuatnya menjadi seorang perempuan untuk dunia akhir zaman. Sama, kerja di pejabat dan dirumah, kerja rumah tak pernah habis, Rumah ku syurga ku, rumah perlu kemas, cantik, bersih, barulah malaikat masuk dan mendoakan penghuninya. Alhamdulillah kalau dapat istiqomah berfikiran macam tu kan?

Sekarang, sebagai penjual! haa gituw... Minat yang mendalam dalam berniaga inai dari 2012, here i am still standing and sell henna! Alhamdulillah masuk 5 tahun bulan Mei ni. Bersyukur juga dapat sokongan suami dan kebenaran untuk terus berniaga. Tapi sejak2 dah nak sarat ni, tak larat nak pegang tiga2 watak ni sekali gus.

Turunnya istiqomah dalam berpositif. Sangat2 meruntun jiwa. Sebenarnya Allah itu sentiasa dengan kita. Kadang kala terlupa dek dugaan ujian kepenatan dalam menjalani kerja seharian. Allahu..maafkan hambaMu ni. Ditambah dengan sakit sebagai penghapus dosa, disitu hamba Mu tersungkur, sungguh kesakitan ini mungkin kerna dosa-dosa lalu.

Yang Maha Pemaaf, ampunilah hamba Mu ini. Sungguh banyak dosa dan noda yang telah hamba Mu lakukan masa lalu.

Kerna hanya dengan mengingat Mu hati ini tenang.

Yang Maha bolak balik kan hati, semoga hamba Mu ini, menjadi ikhlas terhadap kebaikan yang dilakukan kepada orang tua ku. Allah...sungguh itu yang belum sepenuhnya ku dapat. Yang Maha Pemurah, berikalnlah mutiara keikhlasan hati dan jiwa itu. Tunjukkan hamba Mu jalan menunggu keindahan itu.

dan tiada tempat hamba Mu mengadu. Sungguh, kerna akhirnya kita punya Allah untuk segala di langit dan di bumi. Tuntun hati ku ini Allah.

Salam cinta,
Anna

No comments:

Post a Comment