Cinta

"CINTA yang dibina bukan cinta kosong tapi cinta yang punya pengertian
cinta yang luhur dan hanya dapat dirasakan dengan JIWA yang bersih
yang SENTIASA MENCARI..... ALLAH"

Monday 16 April 2012

♥Allah Maha Pemurah♥

Assalamualaikum WBT

PNB is the initial name for Permodalan Nasional Berhad. 

 PNB ialah sebuah syarikat pengurusan dana yang terbaik di Malaysia. PNB juga sebuah syarikat pelaburan untuk menggalakkan pemilikan saham dalam sektor korporat di kalangan Bumiputera dan membina peluang

Melalui PNB, banyak saham korporat utama Malaysia yang diperolehi dari dana yang disediakan oleh Yayasan Pelaburan Bumiputera dipindahkan ke tabung amanah dan dijual kepada Bumiputera dalam bentuk unit yang kecil.

PNB juga kini merupakan institusi pelaburan utama negara dengan pelbagai portfolio yang meliputi saham amanah, amanah harta institusi, pengurusan harta dan pengurusan aset.

Sekian saja pasal PNB, sebenarnya info itu untuk diri sendiri juga..nak tahu sebab apa??
Sebab untuk final year my dip, semester 6 adalah latihan industri.  So, inilah tempat praktikal yang akan ana menjalani latihan praktikal dari 4 Jun 2012 sampai 7 September 2012...

Syukur sangat dapat juga rezeki untuk praktikal disini sebab orang kata susah sangat nak dapat join company yang the most finest fund management company.  
And one of my friends said, 'no doubt PNB hold biggest MNC at Malaysia'..

Konklusinya, semoga masa kedepan ana dapat menjalani latihan dengan lebih baik dengan redha Allah dan bawah lindungi rahmat Allah, Tuhan yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang.

Kadang2 rezeki kita itu, memang ada...Allah menduga kita dengan kehendak yang kita mahu...sama ada kita berusaha atau sabar menanti rezeki itu.

Sabar itu membuah kemanisan...insyAllah..

Syukran ya Rabb...

4 comments:

  1. Maaf bertanyalah ada tak PNB kasi elaun untuk pratikal . Maaf bertanya lah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maaflah lambat balas... bagi dear.. RM500 mase tu..tp xtahu skrg same ke x? heheh

      Delete
  2. assalam maaf bertanya permohonan yang awak hantar melalui email atau surat?dan boleh saya dapat kan email pnb??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumsalam wbt.. sis hantar dolu mase tu pakai pos..zaman sis.. hehe.. skrg not sure..cuba cri post sis yg senarai tmpt praktikal tu.. and then u google no tel..try call n tanya mcm mane nk apply..huhu

      Delete