Cinta

"CINTA yang dibina bukan cinta kosong tapi cinta yang punya pengertian
cinta yang luhur dan hanya dapat dirasakan dengan JIWA yang bersih
yang SENTIASA MENCARI..... ALLAH"

Wednesday 13 April 2011

Pemimpin Minggu Destini Siswa (PMDS) UiTM Perak

Salam....

Hari ini saya mahu berkongsi tentang pengalaman saya sewaktu semester lepas.
Saya suka melibatkan diri dalam aktiviti di UiTM ini kerana saya ingin belajar kemahiran berkomunikasi, kepimpinan dan juga pengurusan emosi, diri dan lain-lain lagi.  Justeru itu, saya mengambil peluang untuk melibatkan diri dalam persatuan-persatuan di UiTM ini, disamping untuk mengisi masa lapang, menghibur dan melepaskan tekanan yang dilalui semasa zaman universiti ini.  Pastinya, memenatkan tapi jika hati ikhlas dan niat yang betul tentu saudara dan saudari merasakan kemanisan berada dalam keluarga PMDS ini.
Gambar ini diambil masa malam kursus kami sebagai kakak dan abang Orientation Committee (OC).
[kami akan menjalani kursus sebelum menjalankan tugas untuk lebih efektif.]


(Sam, Fizul, saya, Lan dan Wan) 
Ini pula gambar sewaktu semua OC sudah diberi tugas masing-masing, gambar ini diambil sewaktu Biro Protokol perlu mencari blazer untuk digunakan semasa menjalankan tugas.
[Biro Protokol, salah satu tugasnya menjaga pelajar ketika di dewan, biro ini juga sangat popular, kata-kata senior OC, siap ada gelaran, Biro Protokol @ Biro Fofiler/Popular, macam-macam...huhu..]


*p/s: Gambar di atas dan gambar  di atas blog ini diambil ketika kami keluar bersama-sama OC senior untuk mencari blazer dan kasut di Batu Gajah.  Kami singgah ke Kellie's Castle untuk menikmati pandang dan mencungkil sejarah istana misteri ini.


 Vest yang saya pakai dalam gambar ini, setiap OC akan dapat tapi hanyalah sewaktu menjalankan tugas.  Uniform ini perlu dikembalikan pada pihak pengurusan untuk OC semester akan datang pula.


Gambar ini pula diambil sewaktu kepenatan seharian berdiri dalam dewan.  Inilah uniform Biro Protokol yang sentiasa memerlukan kekemasan.

Gambar ini pula malam terakhir kami menjadi OC, ketika berkumpul ini kami diberi taklimat untuk mengedarkan borang soal selidik, borang ini juga adalah masa depan OC yang akan datang.

Konklusinya, keluarga OC ini memang menarik dan seronok, kalau mahu belajar menguruskan emosi juga sangat digalakkan.  Sampai disini sahaja coretan kali ini, sebenarnya saya tidak sabar untuk menjalani sesi Minggu Destini Siswa yang akan datang.

Wassalam...

2 comments:

  1. Nuek... hehe.. dah lame dah ada blog...heehehe... masa part3 dlu klu xsilap kena wat assignment blog...so dah alang2 ada..best lak cocet2 dlm ni..skrg kurang update lah..busy..heheh

    ReplyDelete